Otwórz mobilne menu

Tydzień 24

dziecko:

W 24. tygodniu ciąży Twój maluszek jest już praktycznie "kompletny". Jego skóra wciąż jest jeszcze bardzo cienka i pomarszczona, ale maluszek wygląda jak miniaturowa wersją siebie samego po porodzie. Jego twarz jest już ukształtowana, ale powieki nadal pozostają zamknięte. Maleństwo ma rzęsy, paznokcie i być może rosną mu już włosy.

mama:

Mamy nadzieję, że nadal dobrze się odżywiasz, pijesz dużo wody i ćwiczysz! Pamiętaj, wszystkie te czynności są wskazane, aby uniknąć przedwczesnego porodu. Przede wszystkim, pamiętaj o odpowiednim nawadnianiu, które pomoże nie tylko w zachowaniu prawidłowego nawilżenia płodu, ale także zapewnia zdrowy wyglądzie Twojej skóry. Być może w tym tygodniu doskwiera Ci ból stawów związany z poluzowaniem więzadeł, swędzenie skóry, która wciąż się rozciąga by zrobić miejsce maluszkowi i opuchnięte stopy będące skutkiem zatrzymywania się wody w organizmie. Niestety, wszystkie te objawy są zupełnie normalne i typowe dla tego tygodnia ciąży. Ćwiczenia w ciąży? Musisz pamiętać, że w ciąży nie ćwiczymy po to, aby zgubić "zbędne" kilogramy, tak samo złym pomysłem jest odchudzanie się w trakcie ciąży. W ciąży ćwiczymy po to, by czuć się lepiej i przygotować się na poród. Oto kilka dolegliwości, które można zniwelować, ćwicząc w ciąży: - bóle pleców – chodząc na jogę dla ciężarnych możesz poprawić swoją posturę i wzmocnić mięśnie pleców, które prawdopodobnie cierpią teraz z powodu dużego brzucha. - obrzęki i opuchlizny – ćwiczenia sprzyjają lepszemu krążeniu krwi w organizmie, co może złagodzić obrzęki. - niwelowanie stresu - nie ma lepszego sposobu na odstresowanie się niż ruch, najlepiej na wolnym powietrzu! - przygotowanie do porodu – regularne ćwiczenia wzmacniają mięśnie, przygotowując Twoje ciało do porodu i jeśli są wykonywane w prawidłowy sposób, masz większe szanse na powrót do formy po porodzie. Jak zacząć ćwiczyć? Przed rozpoczęciem ćwiczeń w ciąży, nawet jeśli przed regularnie ćwiczyłaś na siłowni i wydaje ci się, ze wiesz co robić, porozmawiaj ze swoim lekarzem prowadzącym. Twój lekarz będzie w stanie doradzić Ci konkretne ćwiczenia, a być może polecić dobre miejsce do ich wykonywania. Wiele klubów fitness i centrów sportowych oferuje już zajęcia fitness dla kobiet w ciąży. Jeśli wcześniej nie praktykowałaś spacerowania, spróbuj robić to teraz, gdy jesteś w ciąży. Spaceruj przez 20 minut kilka razy w tygodniu, a z pewnością poczujesz się lepiej! Istnieje jednak kilka sportów, których należy unikać w trakcie ciąży - należą do nich narciarstwo, tenis i inne sporty, które wymagają gwałtownej zmiany pozycji i podskoków, jak np. aerobik czy skoki na trampolinie. Jeśli masz wątpliwości, czy sport, który chcesz uprawiać jest właściwy, najlepiej zapytaj o to swojego lekarza. Pamiętaj, że sport w ciąży ma służyć Twojemu lepszemu samopoczuciu i byciu w formie, a nie utracie wagi! Będąc w ciąży nie reagujesz tak samo na ćwiczenia, a wiele narządów, jak np. płuca, ma mniej miejsca, a przez to szybciej łapiesz zadyszkę.

tata:

Zespół Couvade, czyli mężczyzna w ciąży. To może wydawać się całkiem szalone, ale tak, to prawda! Wielu mężczyzn odczuwa symptomy i bóle ciążowe wraz ze swoimi partnerkami. Ten przedziwny, empatyczny sposób współ doświadczania może obejmować między innymi przyrost masy ciała. Często po narodzinach dziecka, przyrost jest nawet większy, co jest spowodowane brakiem snu, stresem i tym, że nie jedzą tak zdrowo i tak regularnie jak wcześniej. Pamiętaj, że ciąża trwa 9 miesięcy i jest to dobry czas na wypracowanie właściwych nawyków żywieniowych i zainteresowanie aktywnością ruchową - wszystko w ramach przygotowań do przyjścia na świat dziecka. To zwiększa szanse na ich podtrzymanie również wtedy, kiedy dziecko przyjdzie już na świat. Możecie na przykład po kolacji wybrać się ze swoją partnerką na spacer. To będzie nie tylko dobra okazja do ruchu, ale także i do rozmowy, w trakcie której będziecie mogli opowiedzieć sobie o swoich obawach i wszystkim tym, co Was martwi i cieszy. Jeśli wcześniej nie jadłeś zbyt zdrowo, to jest to najlepszy moment, aby na przykład, wprowadzić do diety więcej warzyw. Pamiętaj, że po narodzinach maluszka na rewolucje na talerzu może już być za późno. To oczywiste, że zdrowie Twojej partnerki jest w tej chwili najważniejsze, ale Twoje zdrowie jest równie istotne! Musisz mieć dużo siły, może nawet więcej, niż ona sama! Potraktuj ten czas jak wiosenne porządki, zmień nawyki i zadbaj o to, byś mógł w pełni cieszyć się swoim tacierzyństwem

 

Nasza strona używa plików Cookies w celu zapewniania wygody korzystania z serwisu oraz w celach statystycznych. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na politykę cookies.

Rozumiem
Asystent ciążyAsystent ciąży Asystent po urodzeniuAsystent po urodzeniu Kup onlineKup online