Otwórz mobilne menu

Tydzień 26

dziecko:

W trakcie trwania 26. tygodnia, Twoje maleństwo może otworzyć oczy, choć większość dzieci ma oczy zamknięte do porodu. Twoje maleństwo wciąż jest jeszcze bardzo małe. Zewnętrznie maluszek może się wydawać bardzo ukształtowany, ale w jego małym ciałku nadal rozwijają się jeszcze mózg i płuca, zatem do czasu porodu jest jeszcze trochę rzeczy do "zrobienia".

mama:

Szukasz sposobu na zniwelowanie bólu pleców? Kołysanie miednicy jest dobrym ćwiczeniem nie tylko na złagodzenie bólu pleców, ale i wzmocnienie miednicy i zmniejszenie stresu. Aby wykonać to ćwiczenie, stań pod ścianą z lekko ugiętymi kolanami, weź głęboki wdech, jednocześnie delikatnie dociskając plecy do ściany. Z wydechem rozluźnij się. Powtórz 10 razy. To już prawie koniec drugiego trymestru. Możesz zauważać obrzęk twarzy, stóp i rąk. Obrzęk ten, spowodowany jest faktem, że Twój organizm zachowuje dużą ilość wody. W związku z większą ilością krwi krążenie żylne funkcjonuje gorzej, żyły położone pod skórą są bardziej nabrzmiałe, poszerzają się przez co pojawia się skłonność do żylaków. Możesz odczuwać sporą nadwrażliwość zębów i zauważyć krwawienie dziąseł w trakcie szczotkowania. Spróbuj się odprężyć. Dobrym pomysłem na odprężenie jest masaż. Wybierając się do masażysty zapytaj, czy ma doświadczenie w masażu kobiet ciężarnych. Niektóre pozycje i techniki masażu mogą być nieprzyjemne i niewygodne dla Waszej dwójki – Ciebie i maluszka. Doświadczony masażysta będzie wiedział, jak przynieść Ci ulgę w bólu pleców, a jednocześnie nie zaszkodzić maleństwu. Jeśli obawiasz się masażu ciała, zdecyduj się na manicure albo pedicure. Taki zabieg z pewnością będzie dla Ciebie relaksujący i będziesz mogła poczuć się piękniej zwłaszcza, że prawdopodobnie z powodu wystającego brzuszka i obrzęku rąk możesz mieć teraz problem z samodzielnym przecinaniem i malowaniem paznokci. W roli masażysty może się też sprawdzić Twój partner. Poszukajcie instrukcji masażu na YouTube, lub na płytach DVD. To może być także wspaniały czas intymności i okazja do przebywania razem. Możecie też wybrać na weekend do spa, gdzie razem z partnerem zażyjecie chwili relaksu. Wiele hoteli spa oferuje już specjalny pakiety dla par spodziewających się dziecka, więc z pewnością znajdziecie odpowiednie miejsce dla siebie! Aby nauczyć się odpoczywać i relaksować, musisz mieć przede wszystkim na to czas! Spójrz na swój harmonogram dnia i sprawdź, które zajęcia są zbędne. Postaraj się ograniczyć swój plan dnia tylko do zajęć absolutnie koniecznych. Musisz nauczyć się odpuszczać

tata:

Czy jesteś w stanie przyjąć w Waszym domu nowego członka rodziny? Jakie porządki i udogodnienia należy zastosować w domu, aby przygotować się na przyjście na świat maluszka? Im większy brzuch Twojej partnerki, tym większy stres możesz odczuwać. Jako przyszły ojciec jesteś ewolucyjnie zaprogramowany na zapewnienie bytu swojej rodzinie. Prawdopodobnie stresujesz się stanem konta, ale także zdrowiem swojej partnerki, szczególnie jeśli zostaniesz tatą po raz pierwszy. Teraz jest najlepszy czas, aby spróbować zwalczyć stres, zregenerować się i wyposażyć się w energię, która będzie dla Ciebie niezbędna przy stawianiu czoła codzienności po narodzinach potomka. Spróbuj znaleźć teraz czas wyłącznie dla siebie. Posłuchaj muzyki, poczytaj ulubione czasopismo. Postaraj się zająć czymś, co pozytywnie Cię stymuluje i powoduje, że czujesz się lepiej. Ćwiczenia na siłowni czy poranny jogging mogą dodać Ci energii na cały dzień. Kiedy dziecko przyjdzie na świat, Twoje życie stanie się bardziej chaotyczne. Zmieni się też nieco rytm dnia i ilość czasu tylko dla siebie.

 

Nasza strona używa plików Cookies w celu zapewniania wygody korzystania z serwisu oraz w celach statystycznych. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na politykę cookies.

Rozumiem
Asystent ciążyAsystent ciąży Asystent po urodzeniuAsystent po urodzeniu Kup onlineKup online